phoenix


Da vidimo.

Treba mi mjesto da na njemu zapisujem nevezane misli,da mu dodijelim licnu notu,da bude moj dom-virtuelni,nema veze,ali dom.
Mozda dom za moje misli.


Da probamo.

Dobrodosli ste,naravno.

Stvaram ovu pesmu za tebe
Gospodaru Sveta
koji imaš sve na svetu
osim ove pesme

Leonard Cohen

среда, 28. јануар 2009.

Jedan od onih zivota

Te noci sam joj ocutao najlepše reci koje znam…

Jednom je rekla da bi sve dala da cuje to što ocutim, i otkrio sam joj tajnu o starom drvetu koje raste na nicijoj zemlji izmedju devet salaša, u fantazmagoricnoj oazi koja se u Sahari zita prividja samo onda kada se to njoj prohte, tako da ni najprefriganijim geometrima nikad nije opšlo za rukom da je osvoje svojim instrumentima…
I tako, obicno u nekoj vedroj noci, roj Neizgovorenih Reci nepovratno odbegne iz košnice misli i u potrazi za novim mestom sumanuto pokušava da otkrije precicu do najblizih zvezda, ali zna se, još niko sem prevejane skitnice Pogleda nije uspeo da dospe do Tamo…
I onda, pred zoru, kad posustalo krenu da se stropoštavaju, Vetar probere najlepše, podmetne pod njih svoje paperjaste uvojke, kao jastucice, i nezno povuce finu cetku te velike krošnje kroz svoje kose…
I Neizgovorene Reci ostaju da trepere u lišcu starog drveta zauvek, rekoh joj, kao miris tvoje kose na mom cešljicu od jantara…
“Zauvek?”, pitala je uplašeno…
O, ne, ispravih se, izvini, zaboravio sam da “zauvek” ne postoji…
Jednog dana, dakako, strovalice se i to stablo, oprljice ga Oluja šenluceci gromovima nad ravnicom, složice se kao kula od karata pod teretom Neizgovorenih Reci, ili polegnuti tiho i neprimetno, kao kazaljke na tri i petnaest, ko ce ga znati?
Ali naici ce cerga tog leta, i to ne Meckari ili Dzambasi, ni Gatari ni Korpari, nego Veseli Sviraci Tuznih Ociju, praceni crnim kosovima iz visokih Prekodonskih stepa, i još izdaleka, uspravivši se u sedlu, primetice u gustoj travi narocitu racvastu granu boje majskog sumraka, od koje bi se mogla izdeljati odlicna viola?
I, više nego dovoljno godina kasnije, mozda necija, mozda proseda, mozda bez ikoga, ti ceš ugledati belog leptira na jorgovanu, i širom otvoriti prozore mameci ga da ti sobu opraši polenom i prolecem. A ulicom ce prolaziti mali Cigan sa violom, videceš samo drozdovo pero na šeširu kako promice za šimširom, i zacuceš Neku Staru Dobru Nepoznatu Pesmu, koju prvi put slušaš, a godinama je znaš…
I zaplakaceš, istog casa…
I najzad shvatiti kako sam te voleo…


1 коментара:

Анониман је рекао...

Budim je zbog sunca koje objasnjava sebe biljkama

zbog neba razapetog izmedju prstiju

budim je zbog reci koje peku grlo

volim je usima

treba ici do kraja sveta i naci rosu na travi

budim je zbog dalekih stvari koje lice na ove ovde

zbog ljudi koji bez cela i imena prolaze ulicom

zbog anonimnih reci trgova budim je

zbog manufakturnih pejzaza javnih parkova

budim je zbog ove nase planete koja ce mozda biti

mina

u raskrvavljenom nebu

zbog osmeha u kamenu drugova zaspalih izmedju dve bitke

kada nebo nije vise bilo veliki kavez za ptice nego aerodrom

moja ljubav puna drugih je deo zore

budim je zbog zore ljubavi zbog sebe zbog drugih

budim je mada je to uzaludnije nego li dozivati pticu

zauvek sletelu

sigurno je rekla: neka me trazi i vidi da me

nema

ta zena sa rukama deteta koju volim

to dete koje je zaspalo ne obrisavsi suze koje

budim

uzalud uzalud uzalud

uzalud je budim jer ce se probuditi drukcija i

nova

uzalud je budim

jer njena usta nece noci da je kazu

uzalud je budim

ti znas voda protice ali ne kaze nista

uzalud je budim

treba obecati izgubljenom imenu necije lice u

pesku

ako nije tako odsecite mi ruke i pretvorite me u

kamen.